Byron Bay & Kangaroo Creek Survival School - Reisverslag uit Grafton, Australië van Lennard Reeuwijk - WaarBenJij.nu Byron Bay & Kangaroo Creek Survival School - Reisverslag uit Grafton, Australië van Lennard Reeuwijk - WaarBenJij.nu

Byron Bay & Kangaroo Creek Survival School

Blijf op de hoogte en volg Lennard

27 November 2013 | Australië, Grafton

G'day Mates,

hier weer een verslag uit het meest fantastische land waar ik ooit ben geweest :D. dit verslag schijf ik in mijn laaste uurtjes in Byron bay wat een fantastisch stadje is dat zeg er hangt hier zo'n heerlijke vibe.
maar laat ik bij het begin beginnen :P
na op wederom een regenachtige dag te zijn vertrokken uit Coffs Harbour met de greyhound naar Byron Bay.
BYRON BAY
aangekomen daar even aan het zoeken geweest naar de Arts Factory ligt namelijk aan de rand van byron tegen een natuurreservaat aan. aangekomen daar even lekker spageti gegeten van $6,- daarna ff gechilled op bed. om een uur of 8 kwamen er 2 engelse en een deen de te tent binnen ff praatje gemaakt daarna kaartspelletjes gespeeld was erg gezellig. daarna uit geweest in byron naar The Junction tot 12 en daarna naar Cheeky Monkeys was echt topavond ookal was de muziek nou niet echt je van het:P volgende dag wakker met een lichte kater en op naar Nimbin voor een dagtour. was erg leuk met een echte oldschool bus in alle kleuren van de regenboog. 2 uur in nimbin rondgelopen in het nimbin museum geweest en daarna terug richting Byron. nog even langs een stuwmeer was erg erg mooi daar ook nog naar een "waterval" gereden maar dat stelde echt werkelijk geen ene reet voor. die avond lekker op tijd me bed ingedoken.
volgende dag stond de 1ste surfles van mijn leven op het programma:P.
in de tiepie die ochtend een andere dutchie onmoet en een Zweedse. zij bleek toevallig ook naar de surfles te gaan gezellig in de bus ziten kletsen.
aangekomen opt strand met een naar mijn idee een veel te grote groep. alle basistechnieken doorgenomen op het strand. de zee in en heb 3x echt op het bord gestaan was een heerlijk zonnige dag. leuk om een keer gedaan te hebben :). die avond lekker bier gedronken bij een campervan van wat zweden was een erg gezellige avond. redelijk op tijd mijn bed ingegaan.
op voor een super relaxte dag lekker bij het zwembad van het hostel rondgehangen was heerlijk. om 17:00 uur meegegaan met de bushtalker walk geleerd hoe je water eten kan vinden rond de arts factory onder leiding van Cockatoo Paul. na de wandeling een gratis biertje gedronken in the Byron Bay Brewery. paul vertelde hier dat hij nog plaats had voor een survival cursus dat weekend ik dacht waarom niet dus heb gelijk geboekt en de volgende dag vertrokken ricting zijn huis.
KANGAROO CREEK SURVIVAL SCHOOL
Dag1 vrijdag
vertrokken richting Grafton 2,5 uur vanaf Byron. kennis gemaakt met de groep die bestond uit 3 ierse broers 1 kiwi + dochtertje 2 frenchies & 1 ozie.
op de heenweg vlakbij paul zijn huis een zwarte walibi gezien echt super super gaaf :) aangekomen bij het kamp geleerd waarnaar je moet zoeken om een goed vuur te maken. hout verzamelt voor het hele weekend.ook kennis gemaakt met de wwoofer gary echt een topgast. daarna iedereen een vuurtje gemaakt was erg leuk. daarna de bush ingewandeld onderweg heb ik een native bijennest gevonden in een omgevallen boom erg leuk:) tijdens de wandelijk weer geleerd waar je water kan vinden helaas waren er bijna geen eetbare planten meer door een bosbrand in september. de route hebben we bepaald aan de hand van een kaart waarom we konden zien wat de makkelijkste route was. die avond heerlijke kangaroo spageti bolognaise gegeten Paul is echt een super super goede kok.
dag 2 zaterdag
geleerd hoe je vallen moet maken echt super leuk om te zien. en hoe moeilijker en gevaarlijker een val is om te zetten de beter hij is:P
die avond was er een grote storm op komst dus gary vroeg of een paar van ons konden helpen het met in veiligheid brengen van de kano's i.v.m. mogelijke overstromingen ik ben meegegaan en nog 2 andere . halverwege kwamen we Paul tegen hij was op zoek naar zijn kakatoe. mr pickels had namelijk besloten dat het een goed idee is om in een donderstorm buiten in een boom te gaan zitten. mr pickels is al 25 jaar samen met Paul dus dat is 100x belangrijker dan de kano's dus eerst mr pickels gaan zoeken. na 10 min zoeken hem gevonden hoog in een boom en eruit gehaald :) snel door naar de rivier om de kano's te redden. inmiddels zeik zeiknat geregend maar toch. moetsten een helling af die super glad was en ik was op mijn flipflops dus dat was niet echt makkelijk. de kano's hoger gelegt en snel terug naar het kamp. echt een gave ervaring om in de bush te zijn met een doel tijdens een donderstorm:P. die avond vegetarisch gegeten met gefrituurde squash geen idee wat de nl naam voor dat is maar is lekker en gefrituurde courgettes was echt super lekkerrr
dag 3 zondag
met de kano's de rivier opgegaan richting een aboriginal plek om naar rotstekenigen te kijken was echt super super mooi. paul heeft ons ook van grote afstand sommige heilige plekkern van de abboriginals laten zien waar wij absoluut niet dichtbij mogen komen. op de terugweg gaan vissen 3 hengels en echt een mega mega grote baars gevangen van 25cm :P door 1 van de ieren. geleerd hoe je een vis het best kan slachten. na de kanotocht naar het kamp gegaan om de 2 konijnen die paul had besteld te slachten. was niet leuk om te zien maar het hoort er nou eenmaal bij. want wat moet je met een val om een beest te vangen als je niet weet hoe je hem moet slachten en villen enzo. de resten van de konijnen bewaard voor later. en eetbare deel in de vrieskist gegooid. na dat gedaan te hebben begonnen met het maken van een vuur met 2 stokjes dit is echt verschrikkelijk hard werken maar uiteindelijk met goed resultaat. de grootste les die je hiervan leert als je de bush ingaat neem 2 sigarette aanstekers mee :P.
die avond heerlijk konijn gegeten 1 gekookt in de kampoven en een op een spit boven het vuur was de enige avond dat ik geen groente heb gegeten. na het eten er weer opuit gegaan om te leren navigeren met de sterren was echt super super interessant. ook geleerd hoe je super makkelijk spinnen kan vinden in het donker met een zaklamp.
dag 4 maandag
geleerd hoe je handig knopen kan maken niet echt boeiend maja wel belangrijk ookal ben ik er echt niet handig is :P na de knopen geleerd hoe je makkelijk een zonnewijzer kan maken waarmee je kan bepalen waar het noorden is. daarna nog even in de buurt van het kamp naar allerlei eetbare planten gezocht zitten hoop lekkere dingen tussen. ook waren we onderaan een boom opzoek naar een rode hars die en boom afstoot. dit helpt bij het helen van wonden. toen we bij de boom waren riep Paul dat we naar boven moesten kijken een daar zagen we een vliegende eekhoorn lopen in de boom die beesten zijn echt super moeilijk te vinden normaal :) meeste ozies hebben er nooit een gezien. die middag hadden we de meeste dingen al gedaan dus hadden vrijaf . ik ben samen met Paul een val gaan repareren die tijdens onze les over vallen kapot was gegaan:P de niewe val is echt super super sterk en mega gevaarlijk om te zette maar toch erg leuk.
die avond lekker pannekoeken gegeten was erg lekker :P
na het eten in het donker er op uit geweest naar de rivier erg erg mooi tijdens de wandeling weer sporen van dieren gezocht wat erg makkelijk is in het donker:D we hadden alle oneetbare delen van de konijnen meegenomen die de hele dag lekker in de zon hadden gehangen en dus mega stonken. deze aan de rand van de rivier net in het water gegooid in de hoop dat er alen in de buurt waren om dit op te eten. en zodra zij zouden aanvallen zouden wij ze dan kunnen doden met een speer en opeten helaas geen geluk :( maar was wel super gaaf om in het donker bij de rivier te zijn.
dag 5 dinsdag inpakken en weer terug naar Byron Bay en de Arts Factory.
BYRON BAY again.
na de surval cursus weer terug in de Arts Factory lekker gedouched en mijn kleren gewassen.
die avond naar de vuurtoren van byron bay gewandeld was echt een super mooie wandeling van in totaal 3uur. onderweg op super mooie uitkijkpunten gestaan waaronder ook het meest oostelijke punt van Australie:) heb onderweg ook een groep wilde Dolfijnen gezien was echt super om ze te zien in het wild:) aangekomen bij de vuurtoren vanaf daar de zonsondergang gezien was echt adembenemend mooi :)
na de wandeling ff gechiled en om 22:00 uur richting de Brewery gegaan om te gaan kijken naar een concert van Cockatoo Paul ja want hij kan ook nog eens super goed zingen en muziek spelen hij speelt: Drum,Didgeridoo en gitaar tegelijkertijd en zingt ook nog tussendoor echt kippenvel zo gaaf. na dit concert lekker me bed ingedoken vanochtend mijn tas gepakt en vanavond ben ik in Brisbane zal wel weer cultuurschok worden na zo'n gave week in het relaxte Byron en @ Kangaroo Creek survival School

als je meer wilt zien van cockatoo paul: http://www.youtube.com/results?search_query=cockatoo+paul&sm=12

foto's volgen nog op mijn facebook!

• 27 November 2013 - 17:09

Leon:

Hoi ,
    Weer een leuk verhaal om te lezen.
    Ga je niet vergeten wat je allemaal geleerd heb ,dat zou zonde zijn want het is zo leuk allemaal.
    Groetjes xx

• 27 November 2013 - 17:24

Tina Groen:

Het is allemaal weer geweldig. Vraag me wel af, wat je met de resten konijn doet als je geen vrieskist hebt. Behalve alen lokken natuurlijk. Ik sta er trouwens van te kijken, wat jij allemaal eet. Dan was je hier heel wat kieskeuriger. Veel plezier verder maar weer.

• 27 November 2013 - 21:37

Marco:

Weer prachtig geschreven Len! Groetjes de Kuijpertjes

• 27 November 2013 - 21:49

Rob:

Hoi Crocodile Lennard Dundy, Weer een waanzinnig mooie belevenis gehad, super leuk man.

Succes daar.