Magnatic Island, Townsville & Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Lennard Reeuwijk - WaarBenJij.nu Magnatic Island, Townsville & Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Lennard Reeuwijk - WaarBenJij.nu

Magnatic Island, Townsville & Mission Beach

Blijf op de hoogte en volg Lennard

27 December 2013 | Australië, Mission Beach

Magnetic Island

vanaf partyvillage Airlie Beach vertrokken naar Townsville 5 uur in de bus aangekomen daar gelijk op de ferry gestapt richting Magnetic island aangekomen daar met de bus richting Bungalow Bay mijn hostel voor de komende 4 dagen. Ingecheckt en naar mijn kamer nr 1 is een apparte bungalow met 4 stapelbedden het is een beetje klein en er is geen airco er is alleen gaas als ramen zodat de wind lekker door de kamer heen waaien. Die avond lekker uit eten geweest met een andere nederlandse en een engelsman was erg lekker op tijd naar bed gegaan was nog moet van het feesten in Ailie :P. volgende dag op tijd opgestaan voor het koala ontbijt helaas ging het niet door door te weinig aanmeldingen. Besloten om de Forts walk te gaan doen was echt super gave wandeling door de heuvels van Magnetic Island en aan de top heb ik allerlei verdedigingswerken van de Australiërs gezien uit WOII om de haven van Townsville te beschermen tegen de Jappen. Kon vanaf beneden al een command post stond op een super mooi uitzichtpunt. Aangekomen bij die zijtak stond het zwaar overdreven afgezet met rode linten en waarschuwingsborden dat het levensgevaarlijk was enzo maar er was een gat in gemaakt door andere wandelaars daar dus maar doorheen gestapt en bij de command post was de trap verwijdert gelukkig had ik mijn wandelschoenen aan had dus met wat geklauter er toch ingekomen en uitzicht was echt super gaaf. Weer terug op het legale pad richting het signal station gewandeld was ook wel een heel mooi uitzicht. Daarna weer naar beneden gewandeld langs een andere route was ook weer erg erg mooi. Bij het begin van de forts walk besloten dat ik niet dezelfde weg terug wilde lopen naar bungalow bay dus een andere route gekozen langs de kust. Dacht dat dit niet zo lang zou zijn dat was het dus wel hoop mooie stranden gezien en misschien het mooiste van alle was er waren geen mensen heerlijk :) heb Arthur Bay, Florance bay, Radical Bay en Balding bay gezien. De wandeling vanaf Radical bay naar Balding bay was wederom echt super vet dwars door de bergen heen echt toppie wel zwaar met 30 grade maar toch met genoeg te drinken bij je is het te doen. Na balding bay naar Horeshoe Bay gewandeld aan deze baai is het gelijknamige plaatsje gesetteld is Ook mijn hostel is in dit plaatsje terug daar was ik wel behoorlijk naar de klote maja wat wil je na 5 uur wandelen in de zon door de bergen wel 1 van de gaafste wandelingen die ik heb gedaan hier in Australië. Net toen ik terugkwam waren ze bezig met vogels voeren heb ook gedaan neem je wat nat gemaakt brood in je handen komen ze overal op je zitten erg grappig, Die avond gezellig op het terras van het hostel wat gedronken en daarna in de kamer Jackass 2 gekeken.
Volgende dag heb ik een dagbusticket gekocht wilde nl ook de andere stadjes zien.; eerst naar Picnic bay gegaan hier op de vroegere aanlegsteiger van de ferry's gewandeld en naar Hawkings point lookout gelopen was op zich wel mooi maar kan niet tippen aan de fortswalk verder is picnicbay vooral een saai dorpje. Hierna de bus naar Nelly bay gepakt ff in de supermarkt geweest en erachter gekomen dat dit dorpje nog saaier is dan picnic bay maja je kan pas oordelen als je der ben geweest :P met de bus maar weer terug gegaan naar hostel. Ff wat geklets en die avond onderweg naar Arcadia om de rockwallibies te voeren helaas waren die er die avond niet :(. dus voor niks daarheenn gegaan ook even gegeten de meest ranzige Calimari ooit gegeten weet niet wat ze dermee uitgevreten hadden maar was niet weg te krijgen. Daarna terug naar hostel gezellige avond gehad met nieuwe zwitserse kamergenoot en een engels koppel.
Volgende ochtend was het dan toch echt tijd voor het Koala Breakfast was echt super lekker en super veel beste ontbijt tot nu toe in Australië verder hadden ze nog wat leguanen rondlopen en 2 kaketoes. Na het ontbijt meegegaan met een tour door koala village. Tijdense deze tour een schildpadje vastgehouden. Door naar een pleintje waar ik een zwarte roodstaart kaketoe een zonnebloempit heb laten eten erg apparte ervaring :P. Daarna door naar de Lizards deze ook weer vast gehouden en 1 op mijn hooft gehad erg appart gevoel :P door langse de zoetwaterkrokodillen. Daarna was het tijd voor het hoogtepunt van de tour de foto met de koala was erg schattig op er 1 vast te houden. Hierna nog een salty geaait (salty = dodelijke zoutwaterkrokodil) was erg speciaal :P ookal was deze natuurlijk maar 6 maanden oud en 30 cm groot :P.
die middag op voor de volgende wandeling vanaf Horeshoe bay richting Nelly bay een wandeling van ongeveer 8 km door de bergen wederom erg erg mooi en wat is het toch heerlijk dat ik tijdens deze 8km wel 1 andere wandelaar tegen ben gekomen en verder niemand. Daarvandaan de bus gepakt terug naar bungalow bay. S'avonds heerlijk gegeten bij sandy's. Volgende ochtend om 5:30 opgestaan om nogmaals te proberen de rockwalibies te voeren dit keer had ik wel geluk :D was echt super super gaaf ze komen naar je toe en eten uit je hand eten ze zijn echt zo schattig en klein de grootste zijn ongeveer 30cm. Toen even ontbeten en maar weer op voor de volgende bestemming:

Townsville.
Iedereen zegt altijd dat dit een saai stadje is maar heb gelukkig geen last van gehad. Aangekomen daar naar het hostel gebracht door mijn zwitserse mate die had nl een huurauto scheelde weer een stukje lopen :D. ingecheckt bij de vriendelijke receptie en daarna door naar me kamer: ik weet zeker dat de gemiddelde crimineel in Europa deze kamer te min zou vinden het is letterlek 2 stapelbedden een koelkast 2 plastic stoelen en tafel en dat is het er ligt niet eens iets op de vloer is gewoon kaal beton gelukkig ist wel schoon. Die middag beetje rondegewandeld door het centrum is niet eens echt lelijk met een hoop oude gebouwen. Liep langs een gebouw met mega grote lego-poppetjes erop afgebeeld bleek een tentoonstelling over de geschiedenis van lego te zijn ff binnen geweest was gratis en erg leuk stond een lego cruise schip van 3 meter binnen met echt bizar veel details en nog veel meer Lego kunst en ook hele oude Lego dingen van het eerste uur. Kreeg stiekem wel weer zin om wat te gaan bouwen met Lego maja om nou tussen de kleine kinderen te gaan zitten is ook weer zo wat :P. daarna naar The Strand gewandeld is een 2,2 km lang strand langs de kust hier ingericht als een groot lang park leuk om even doorheen te wandelen daarna terug naar hostel ff gerelaxed en 2 top duitsers ontmoet die als ik in de kamer ben altijd gelijk engels beginnen te praten echt toppie en ook gezellig :D. avond gegeten bij Sub Way lekker gezond weer. S'avonds eigenlijk niks gedaan was moe van het te vroege opstaan.
Lekker uitgeslapen aan de volgende dag begonnen en ja het volgende lees je goed: ik ben naar een marktje geweest. Weet gelijk weer waarom ik daar niet van hou. Verder beetje geluierd en om 4 uur wandelschoenen weer aangetrokken om de Castle Hill te gaan beklimmen een grote roze/rode monoliet midden in Townsville. Dit is een Was weer een mooie wandeling alleen waren er veel en veel te mensen op de wandelpaden en ik hou niet van mensen als ik aan het wandelen ben. Aangekomen op de top van 286 meter wel een super mooi uitzicht over de stad en op het mooie Magnetic Island. Na weer naar beneden gewandeld te zijn lekker avond gegeten en naar een nagebouwd Betlehem gegaan dat aan The Strand gebouwd was. Erg geinig om te zien met echte kerststal en al zelfs een echte jezus met een speen in zijn mond wist niet dat ze al haden in het jaar 0 maar toch geeft toch wel beetje kerstgevoel. Op de weg terug ook nog een vuurwerkshow gezien was mooi.

Mission Beach
Na wederom weer vertraging te hebben gehad met die … greyhound aangekomen in het kleine mission beach. Ingechecked bij Scotty’s beachhouse tot nu toe mijn beste hostel wat ik heb gehad het is super klein en het personeel is super vriendelijk. S’avonds weinig gedaan volgende dag moest ik namelijk weer vroeg op om te Raften op de Tully River was echt mega super gaaf de Tully river is super mooi en had geluk dat er 4 tubines van de stuwdam in werking waren daardoor hadden we lekker veel water :D. gelukkig zat ik in een boot met 4 duitsers en 2 engelse. Waren namelijk ook een hele berg spleetogen wat een appart volk is dat spreken geen woord engels en sommige konden niet eens zwemmen als ze uit de boot waren dobberde ze gewoon echt bizar om te zien en ook wel grappig tegelijkertijd. Daarna nog ff naar de super om wat eten te halen voor de kerstlunch in het hostel was lunch waar iedereen of wat kookte of gewoon opwarmde ik heb ook mijn kookkunsten laten zien had sausage rolls gekocht die alleen ff in de magnetron moesten. Die avond gezellig zitten kaarten met 2 franse kamergenoten geleerd hoe je chinees poker speelt erg leuk spel.
Volgende dag was het kerst met een stralend blauwe lucht en 30 graden echt appart:P lekker ontbeten en gelijk aan de champagne:P. S’middags heerlijk geluncht en daarna weer gewommen daarna lekker gezwommen lekker wiskey cola drinken terwijl je int water licht met kerst bizar. S’avonds lekker de restjes opgegeten en echt super gezellige avond gehad tot in de late uurtjes :D.
Helaas 2de kerstdag alweer weg uit mission beach ik ga deze plaats echt missen en kom zeker nog een keer terug hier.

• 27 December 2013 - 10:45

Leon:

Weer ontzettend leuk om te lezen xxx

• 29 December 2013 - 21:37

Riek:

hé Lennard,

wat doe jij allemaal leuke dingen daar. leuk ook om te lezen hoop dat het zo blijft . wij wensen jou een fijn oudjaar ( drink er één voor het nieuwe jaar van ons )

groetjes Kees en Riek

• 05 Januari 2014 - 11:16

Tina:

Hoi Len,
    Beetje late reactie, maar ben 27 dec. vertrokken naar vuurwerkvrij Landal in Hoenderloo. Een paar dagen met erg drukke meiden, Sophia en pleegzusje en toen nog 3 dagen lekker rustig met Jaap samen. De jaarwisseling niet meegemaakt, omdat ik op de bank in slaap ben gevallen. Ik heb nog wel aan jou gedacht, toen het eerder dan hier daar al 2014 werd. Ben benieuwd naar je verslag van oud en nieuw. In ieder geval een heel leuk en gezond nieuwjaar toegewenst. Ga lekker zo door, geniet ervan.
    Ik vind het wel leuk, dat je steeds weer het leukste en mooiste in Australië ontdekt en dan in je volgende verslag weer het leukste en mooiste ziet. Dat belooft nog wat. Veel plezier in Nieuw Zeeland en we lezen het wel weer. Groetjes, Tina.