Bye Bye AOTEAROA!!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Lennard Reeuwijk - WaarBenJij.nu Bye Bye AOTEAROA!!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Lennard Reeuwijk - WaarBenJij.nu

Bye Bye AOTEAROA!!!

Blijf op de hoogte en volg Lennard

19 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Queenstown

Na het super wanaka aangekomen in de Adventure Capital of the world. Smiddags gezellig met Kim naar de Queenstown Gardens daar was een podium met live muziek want het is Waitangi Day een nationale feestdag in New Zealand was echt super gezellig echt heerlijk om weer een festival gevoel te hebben. Heelrijk met een biertje in het gras naar goede muziek luisteren wat wil een mens nou nog meer. Avondgegeten bij de legendarische Fergburger dit schijnt de plek te zijn waar je moet hebben gegeten als je in QT ben geweest. Staat dan ook altijd een mega rij en om nou te zeggen dat de hamburgers zo bijzonder zijn nou niet echt maja kan wel zeggen dat ik der geweest ben.
Savonds lekker tot een uur of 11 op het strand gezeten met een biertje was erg gezellig met Kim, Marion en Benjamin :D. daarna nog uit geweest was ook gezellig :D
eerst lekker uitgeslapen en om 1 uur richting the station om onderweg te gaan naar een van de meest gestoorde dingen die ik ooit heb gedaan. Onderweg naar de Nevis Bungy 134 Meter met 8 seconde vrije val was echt zoooooooooooooooooooo onwijs super super super super mega gaaaaaaaafffffff 100% zeker dat dit niet de laatste keer was die adrenalinekick is echt zo vet. Die avond weer gezellig uit geweest met Marion weer naar The Find alleen stond er dit keer een bandje te spelen genaamd: The Killer Seas was eigelijk gewoon heel erg goed ze noemde het zelf Raw Soul oftewel een soul zanger met een rock band was echt super.
Vanuit het hostel om 11 uur vertrokken richting de gondel om een stukje hoger op te komen om vanaf daar de Ben Lomond track te wandelen officieel begint deze al helemaal aan de voet van de berg maja waarom zou je een uur gaan klimmen als je het met de gondel in 5 min kan doen. Vanaf de gondel was het alsnog een 6 uur wandeling wederom door een super mooi landschap en daar komt er weer een in de categorie Best beter best nog beter het uiticht van de Ben Lomond Summit was echt zoooo super super mooi het mooiste so far op het zuidereiland Mount doom staat nog steeds aan top qua mooite uitzicht. Die avond weer gezellig wezen stappen.
De laatste dag alweer in QT een heerlijk relax dagje lekker uitgeslapen en s'middags lekker aan het meer gelegen was echt heerlijk ook nog even in het water geweest maar dat was zo ongelofelijk koud echt niet normaal maar kan wel zeggen dat ik erin gezwommen heb :P. s'avonds lekker uit eten geweest bij de italiaan was echt super super lekker beste pasta die ik ooit heb gehad met een lekker italiaans biertje derbij en daarna weer uit geweest.
Dunedin
weer vroeg op om de Bottom bus te doen dus met een kleiner busje richting Dunedin gegaan meeste van de dag bestond uit rijden het uitzicht uit de bus was best mooi en weer heel appart om het landschap weer zo te zien veranderen van puntige hoge bergen naar glooiende groene heuvels met duizenden schapen erop. Aangekomen in Dunedin wat op zich wel een heel mooie stad is de mooiste van nz die ik tot nu toe gezien heb hoop oude gebouwen en was ook wel weer lekker om in een stad van een normaal formaat te zijn na 3 weken in alleen maar toeristendorpjes geslapen te hebben :P s'avonds lekker naar de film geweest : The Railway Men erg goede film.
Invercargell
wederom te vroeg uit bed om door te gaan richting invercargil deze dag was alles te doen om de Catlins Coast een hoop stops dus en korte wandelingen. Onderweg wilde Zeeleeuwen gezien was echt super gaaf om gewoon tussen deze beesten door te kunnen lopen terwijl ze aan het luieren zijn op het strand. Waren ook nog zo gelukkig om wat actie te zien toen een mannetje te dicht bij het vrouwtje van een ander mannetje kwam was grappig om te zien.
Op een andere plek weer Zeehonden gezien blijven toch super gave beesten om te zien :D
en natuurlijk in een andere baai Dolfijnen gezien waren best ver van de kust maar toch was weer mooi. En als laatste ook nog yelow eyed pinguins gezien een van de meest zeldzame pinguins in de wereld en we hebben er 4 kunen zien was erg mooi. Op dezelfde plek waren ook fosielen van bomen van 170.000.000 jaar geleden te zien erg bizar om versteende boomstronken te zien. Die avond in Invercargill geslapen is echt niks bijzonders.

Te Anau
eerst de beste activiteit van Invergargill gedaan en dat is vertrekken door voor een kort ritje naar Te Anau daar om 10 uur aangekomen. Wandelschoenen aangedaan en op voor een wandeling op de Kepler track is officieel een 4 daagse walk maar heb er een klein stukje van gelopen helaas was het al bewolkt en tijdens dat ik onderweg was ging het ook nog regenen dus ben doorgelopen tot ik het eerste goede uitzicht had en ben omgekeert uiteindelijk toch nog 7 uur gewandeld niet geheel verkeerd dus.

Milford Sound
vanuit Te Anau vertrokken richting de Milford sound daar een boottrip gedaan ondanks dat het weer niet zo goed was was het toch echt super super mooi overal watervallen besneeuwde pieken echt super super mooi. De Regen hoort ook een beetje bij de Milford sound met 9 Meter regen per jaar en 220 regendagen. Groot voordeel van de regen is dat de watervallen een stuk groter zijn.

Queenstown again
Die avond weer in queenstown dit voor 1 nacht in Nomads omdat dat ook de opstapplaats is voor Kiwi Experiece en ik geen zin had om te lopen :P. s'avonds naar American Hustle geweest in de bios. Beetje op tijd naar bed gegaan en om 4:30 wakker geworden van het brandalarm rustig naar beneden gegaan duurde meer dan een uur voordat we weer naar binnen konden. Wat bleek nou 1 engelse dronken doos dacht dat het een goed idee was om aan de waterleiding van de sprinklerinstalatie te gaan hangen en toen een andere dronken gozer er ook aan ging hangen knapte te leiding een groot deel van de 1ste verdieping onder water en de begane grond bij Devils Burger de Receptie en andere winkels seipelde het water door het plafond naar beneden de 2 dronke engelsen gearesteerd schade meer dan $100.000,- laten we maar zeggen dat het een once in a lifetime experience is:P

Lake Tekapo
met Rick de van oorprong nederelandse kiwi experience driver naar lake tekapo vertrokken. Normaal doen ze daar een bbq met de hele bus maar de voorspellingen waren regen en shit weer voor tekapo dus helaas. Aangekomen in Tekapo blauwe lucht geen zuchtje wind. Niks is zo veranderlijk als NZ weer echt waar het weer in NL is er verschrikkelijk stabiel bij. Gelukkig warten de voorspellingen dit keer verkeerd. Ingechecked bij LakeFront lodge echt op een super mooie plek direct aan het meer. Lake Tekapo is het mooiste meer dat ik gezien heb het is zo verschrikkelijk mooi puur blauw. Vanaf het hostel gezellig met een engelse gast mount John beklommen vergleken bij alle andere bergen die ik beklommen kun je het beter een heuvel noemen 30 min naar de top:P het uitzicht was wel weer heel erg mooi over het hele meer en wolken die langzaam over de omliggende bergen heen rolde. Meer dan een uur van het uitzicht genoten en toen via de “lange” weg terug gelopen de meest domme aziaten so far tegen gekomen probeeren uit te leggen dat ze de paaltjes moesten volgen en dan bij het eerst volgende paaltje stoppen en ons vragen waar ze heen moesten nou wat denkie zelf gebruik je ogen het volgende paaltje is maar 30meter verder :P:P niet gezegt natuurlijk maar lag wel op het puntje van me tong. Terug in het hostel met 3 engelse meiden en de busdriver naar de pub geweest lekker gegeten en wat gedronken. Daarna lekker op het strand Lord of the Rings Gelezen bij een ondergaande zon waardoor alle bergen rond het meer super mooi rood kleurde. Daarna gezellig met 2 zweden en 1 duitser onder onze dekens van het hostel naar de sterren liggen kijken op het strand. Helaas was het volle maan maar was alsnog heel mooi de wolken vormde bijna een hele cirkel ronde de maan erg mooi en bijzonder om te zien :D gezellig liggen kletsen was echt toppie.

Chrischurch
vertrokken richting de verwoeste stad van Aetearoa Chrischurch een stadswandeling gemaakt was erg bizar en deprimerend om alles te zien daar. De hele stad is gewoon verwoest er is gewoon geen stadscentrum meer. De botanische tuin is dan wel weer een lichtpuntje lekker gerelaxed daar en over 20 jaar maar weer terugkomen dat is namelijk de verwachte tijd die ze nog nodig hebben om de stad weer op orde te krijgen.

Kaikoura
De laatste bestemming in het mooiste land ter wereld. Ingechecked in Topspot backpackers het meest smerige goorste hostel van heel NZ met de meest onaardige eigenaar :(. eigenlijk weing gedaan die dag beetje rondegewandeld en dat was het.
Om4:30 op gestaan dit keer niet door een brandalarm maar van mijn alarm moest om 5 uur bij de Dolphin Encounter zijn om met wilde dolfijnen te gaan zwemmen. Om 5:30 de zee op met de kleinste boot van de tourcompany :) lucky me :) toen we net op zee waren begon de sunrise was echt super super mooi om dat te zien en de 1ste sinds ik van huis ben. Ondeweg op diverse plekken waar dolfijnen waren gezwommen met ze was echt zo gaaf ze zijn namelijk niet getraind worden niet gevoerd ofzoiets het is echt de natuur. Je moet dan ook geluiden maken en je zo veel mogelijk als een dolfijn gedragen en dan komen ze je checken echt gaaf om rondjes te zwemmen met een dolfijn :D zekerste weten een van de gaafste dingen die ik OOIT in mijn leven gedaan heb maar geloof dat ik dat al vaker gezegt heb over dingen in Aotearoa :P. was zo mooi om ook vanaf de boot in de sunrise de dolfijnen uit het water te zien springen en ik lieg niet het zijn er echt honderden zooooooooooo gaaaaaafffff!!!!!! meer dan de helft van de boot was seasick de zee was namelijk niet bepaald kalm wat ik dan juist weer echt super gaaf vond hoe wilder de zee hoe beter: :D verder die middag naar de Zeehonden kolonie gewandeld 2 zeehonden gezien daar was wel weer gaaf van zo dichtbij en in het wild weet zeker ik hoef echt nooit meer naar het Dolfinarium te gaan :P. Savonds pizza wezen eten bij Dexarelli's pizza was echt een super lekkere pizza en nadat we uitgegeten nog even met de eigenaar/pizzabakker staan kletsen wat een super aardige topvent was dat om mee te praten 63 jaar oud mega positief je kon echt aan hem zien dat hij leefde voor het maken van pizza en het daarmee blijmaken van mensen. Mijn naam om de muur geschreven voor omdat dit echt de BESTE PIZZA van heel de wereld is al is het alleen maar omdat die vent echt geweldig is. 63 jaar oud 7 dagen per week werken pizza bakken met 2 gebroken ribben omdat hij aan het surfen was en heeft ook nog een foto van ons gemaakt die hij op Facebook gaat zetten echt geweldig :D

Chrischurch
de echt allerlaatse avond in nz voorlopig. S'avonds helaas te laat op zoek gegaan naar eten gepland om naar Sub-way te gaan helaas dicht dus toen maar nog verder gewandeld uitgekomen bij Burger king en ik weet niet wat daar mis mee is aan deze kant van de wereld maar het was weer slecht. Maja er was niks anders open. Vandaag weer beetje rond gewanld door de stad en de botanische tuin. Om 1 uur de bus gepakt naar het vliegveld waar ik nu aan het wachten ben om te boarden.
Ik weet 1000000000000000000000% zeker dat ik terug kom naar dit mega fantastische land ben echt verlieft geworden op: AOTEAROA THE LAND OF THE LONG WHITE CLOUD oftewel NEW ZEALAND

Australia Here i come again!!!!

• 20 Februari 2014 - 10:07

Tina:

Jeetje Len,
    Wat een mooie dingen weer. Het houdt niet op. Ik ben nu al weer benieuwd naar je vervolg avonturen in Australië. Daar zal je ongetwijfeld weer nieuwe "mooiste tot nu toe" dingen gaan zien en meemaken. Ondertussen zit ik krokusvakantie te vieren met uitzicht op een grijze druilerige polder. Veel plezier verder.