Back in the OZ! :D - Reisverslag uit Canberra, Australië van Lennard Reeuwijk - WaarBenJij.nu Back in the OZ! :D - Reisverslag uit Canberra, Australië van Lennard Reeuwijk - WaarBenJij.nu

Back in the OZ! :D

Blijf op de hoogte en volg Lennard

27 Februari 2014 | Australië, Canberra

Sydney
na 6 fantastische weken aangekomen in mijn favoriete stad :P Sydney. Vooral veel gerelaxed en weinig uitgevoerd ben naar de Opra house gewandeld terwijl het donker was was mooi om te zien. Ook nog een vuurwerkshow gezien in de Darling Harbour was ook zeker niet verkeerd. Ook veel tijd aan lezen besteed ben bezig met de Lord of The Rings :D
Hoogtepunt was toch wel Soundwave Festival mijn eerste echte festival aan de andere kant van de wereld was super goed georganiseerd en de locatie in het olimpic park ik best wel awesome de mainstages waren in een van de stadions. Hoop goede bands gezien: Avenged Sevenfold, The Porkers, Richie Sambora, Greenday, Volbeat, The Living End en Korn was echt een topdagje onder een strak blauwe australische lucht echt heerlijk.
En kan toch wel zeggen dat ik vanaf nu Sydney weer gewoon Sydney noem want deze 6 dagen daar waren eigenlijk best heel er goed :D.

Canberra
tegen ieders advies in naar Canberra gegaan het zou een heel saaie stad moeten zijn waar niks te doen is. Gelukkig bleek het tegendeel waar. Eerste dag lekker door de stad heen gewandeld en naar het parlementsgebouw geweest kunnen ze in Den Haag nog een voorbeeld aan nemen hoe een parlementsgebouw eruit zou moeten zien echt super mooi ding en het uitzicht vanaf het dak is ook erg mooi. Een tour door het parlementsgebouw heen gedaan was interessant.
Volgende dag naar de War Memorial gegaan dat het oorlogsmuseum van Australië das echt een heel erg indrukwekkend en goed museum echt bizar op hoeveel plekken de ozies allemaal gevochten hebben en bizar dat wij daar in nederland niks over leren. Was dus een erg educatief dagje. En heb het ook nog nooit van mekaar gekregen om een hele dag in een museum door te brengen maar het war mermorial heeft dat voor mekaar gekregen.
Helaas laatste dagje alweer langs het meer gewandeld en naar het Australia museum geweest helaas maar 1 uur de tijd daar gehad had graag meer tijd besteed maar wist niet dat dat ook alweer zo'n goed museum zou zijn maja ach mocht ik weer een keer in de buurt zijn is er ieder geval een goede reden om weer een dagje in deze leuke stad door te brengen.

• 09 Maart 2014 - 10:30

Tina:

Nou, nou, wat een cultuur. Ben benieuwd naar je verdere reisplannen.