Westcoast - Reisverslag uit Perth, Australië van Lennard Reeuwijk - WaarBenJij.nu Westcoast - Reisverslag uit Perth, Australië van Lennard Reeuwijk - WaarBenJij.nu

Westcoast

Blijf op de hoogte en volg Lennard

08 September 2014 | Australië, Perth

West Coast

vertrokken uit broom voor de laatste toer in Autralië met Western Exposure.
Eerste dag vooral veel gereden gestopt bij 80 mile beach was wel aardig om te zien maja heb de beter variant al gezien 90 mile beach in Nieuw-Zeeland. Op een caddle station geslapen.
Volgende dag weer hele dag gereden richting Karajini National park. Hier aagekomen heerlijk wezen zwemmen in Weano Gorge was lekker na een dag rijden. Daarna spullen in het kamp neergegooid en voor een korte wandeling richting Joffre gorge hier heerlijk vanaf een klif de zonsondergang gezien. Dag erna naar richting Dales gorge hier een super mooie wandeling gemaakt gezwommen in 3 verschillende baden was echt super mooi. Heerlijk lunch gegeten daar. Weer terug naar kamp en hiervandaan weer naar joffre gorge dit keer alleen naar beneden geklommen was echt super gaaf. Volgende dag weer naar Weano gorge hier een super mooi wandeling gemaakt richting handrail pool was echt super mooi. Daarna door naar Hancock gorge echt super gave wandeling langs allemaal klifwanden was echt super mooi. Helaas van 1 klif naar beneden gevallen in het water en me mobiel en camera gesloopt maja.Volgende dag helaas alweer tijd om 1 van de mooiste nationale parken van Australië te verlaten maar moeten toch door hebben nog ver te rijden richting Perth.
Door richting Exmouth hier heerlijk op het strand gelegen en weinig uitgevoerd was echt heerlijk lekker gezwommen. Ook naar een vuurtoren geweest vanaf hier mijn eerste walvis gezien was echt super suuper gaaf om te zien. S'avonds heerlijk een kampvuur gemaakt op het strand en een grappig spel in slaapzakken gedaan.
Op naar Coral bay voor 2 nachten eerste avond heerlijk gekaart. Volgende dag lekker uitgeslapen tot 8:00 en om 10:00 uur richting de haven om op een speedboot te springen. Was echt super super gaaf en bij 2 super mooi snorkel spots gestopt het Ningaloo reef is echt super mooi echt heel anders dan het great barrier reef. Die middag heerlijk op het strand gelegen. En later weer terug naar het strand om een schitterende zonsondergang te zien de kleuren waren echt ongelofelijk mooi.
4 september wakker geworden in coral bay. Een lange dag rijden te gaan richting Shark bay en speciaal voor mij hadden de weergoden een mooi cadeau voor mij Nederlands weer hele dag grijze lucht en regen. Hierdoor waren alle wegen gesloten in shark bay dus waren in Denham veel te vroeg. Gelukkig had vinny het geniale idee om te gaan mini golven was erg grappig en leuk om te doen. S'avonds na het eten ook nog een verjaardags cake gekregen met kaarstjes erop. En mijn verjaardagswens was dat eindelijk de meiden in mijn tour zouden gaan verliezen met kaarten en dat gebeurde. Was een leuke dag.
Volgende dag naar Monkey Mia om naar het Dolfijnen voeren te gaan wat echt een walchelijk toeristisch ding is je hoort wilde dieren niet te voeren. Daarna door naar Shell beach wat wel echt een grappige plek is het hele strand is gemaakt van schelpen er is bijna geen zand daar. Weer een stuk rijden richting kalbarri nationaal park. Echt een super gaaf park helaas maar een korte wandeling gedaan door de tijd die we maar hadden. Hier natures window gezien was grappig en mooi. S'avonds voor de laatste keer shithead gespeeld in Kalbarri.
Alweer de laatste dag van de 10 daagse tour vooral veel rijden langs een mooi kustlijn. Gestopt bij de pinnacles. Dit zijn een hele berg puntige stenen die uit de grond steken was grappig om te zien maar niet mega speciaal. S'avonds aangekomen in perth waar onze gids even de weg door de stad niet meer wist was grappig was alleen wel erg laat in mijn hostel.